Het mobiele usability lab

Hogere conversie door echt blije gebruikers

Beschikbaar vanaf 
zomer/najaar 2016

Eyetracking

Eyetracking is de ideale manier om te ontdekken waar de aandacht van jouw bezoeker naartoe gaat. Zo weet je:

  • waarnaar gekeken wordt;
  • hoe lang ernaar gekeken wordt;
  • hoe de focus verschuift van het ene onderdeel op de pagina naar een ander onderdeel;
  • hoe ze door de pagina heen navigeren;
  • hoe de grootte en plek van de onderdelen op een pagina aandacht trekken.

Design checken

Met eye tracking kan een nieuw design gecheckt worden:

  • trekt het de aandacht waar het de bedoeling is?
  • wordt er gelezen of gescand?
  • wordt er gezocht naar iets specifieks op de pagina?
  • is er verschil tussen doelgroepen in gebruik?

Usability test

Eyetracking is een goed middel om te combineren met een kwalitatieve gebruikerstest (usability test). Zo krijg je onbewuste input en inhoudelijke informatie over gebruikersprestaties en tevredenheidservaringen met jouw website.

Hoe werkt dit?

Deelnemers wordt gevraagd een ontwerp te bekijken of een aantal taken uit te voeren. Een infraroodcamera, een klein doosjes dat op tafel staat, volgt de ogen van de deelnemer en neemt dit op. Met voldoende deelnemers kan vervolgens een zgn. heatmap gegenereerd worden.

Kosten

v.a. € 2000,-

Meer weten?

 

contact